מה קרה לאלמנה בת השמונים ושלש?

גדולי הדור התאספו בחודש אב באולם "קונקורד" בבני ברק ושם דיברו על הצורך בכל קהילה, בכל שכונה, להתארגן באופן עצמאי, לעמוד על נפשנו על יסוד קדושת הבית היהודי במלחמה נגד הטכנולוגיה.

יתרו אמר למשה כבד ממך הדבר לא תוכל עשהו לבדך, אי אפשר להפיל מערכה כזו גדולה על כתפיים של גדולי הדור, שבאמת הם כבר קבעו את החוקים ואת הגזרות. מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א כבר אמר את דברו לפני כשלוש שנים, שמי שמשתמש במחשב שאינו חסום זה מצוה הבאה בעבירה, והשימוש במחשב שאינו חסום זה יהרג ואל יעבור. והאיר לנו את הדרך לטפל בנושא ולדבר ולהגיד אם זה נראה לו או לא נראה לו כבר בנושא של גיוס בנות שהיה בזמנם,  אז הקהילות יעקב רצה להוציא חוברת להסביר בטוב טעם ודעת האם באמת לצרף ע"פ ההלכה אם גיוס בנות זה יהרג ואל יעבור. כתוב במעשה איש שאמר מקובלנו שבדברים האלו אם מתחילים לפרט מתחילים פלפולים הפוך אלא צריך להגיד את הדבר כמו שהוא השומע ישמע והחדל יחדל. אנחנו נמצאים תקופת השובבים המשנה ברורה בסוף הל' חנוכה כותב כמה מילים לעיין בשערי תשובה. הח"ח אומר לנו לעיין בשערי תשובה – הקדמונים שזה תקופה שאפשר לעורר ולהתעורר יותר בנושאים של קדושת ישראל, של קדושה וטהרה. לפני ארבע שבועות היה סוף השנה האזרחית. זה לא נוגע אלינו, זה שכמה גויים החליטו להתחיל את הספירה שלהם, לא מענין אותנו.  אבל מי שרצה לקנות מקרר או מיקרוגל או מצלמה, או כל מכשיר חשמלי, בשבוע האחרון של השנה כל המכשירים האלו נמכרים ללא מע"מ, מי שרוצה להרויח 400-500 ש"ח יודע שבסוף השנה האזרחית קונים בלי מע"מ. כך גם באים הקדמונים ולוחשים לנו באוזן, כדי שמי שלא רוצה ימשיך לישון. תדע לך יש בשש שבועות האלו ימים, חצי מחיר, כל הרוצה להתקדש, כל מי שרוצה להתנקות, כל מי שרוצה לזכות לתשובה, חצי מחיר. באלול, תצטרך לעמוד בתור ארוך. שובבים תשובה בשובבים זה תור קטן, אין הרבה אנשים, חצי מחיר, אז השבוע זה השבוע האחרון של הימים שכל הרוצה להתקדש, לעלות למעלות הנקיות הטהרה והקדושה מוזמן. אבל זה לא נוגע רק לשובבים, גם מי שיש לו את זה במסורת, או שאין לו את זה במסורת "קדושים תהיו"  זה ציווי תמידי זה משש מצוות תמידיות "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" ואם בדורות הקדמונים זה היה כתוב באבן העזר, היום זה באורח חיים, היום זה ביום יום, לא מדבר רק על האינטרנט המת, מדבר האינטרנט החי, על הרחוב הוא כ"כ מגורה, הרחוב הוא כ"כ שגורם לאנשים אח"כ להמשיך הלאה. ומי היה מאמין שהסמל הקטן הזה של הטלפון "ועד הרבנים לעניני תקשורת" זה הטלאי הצהוב של היהודי, זה הטלאי הצהוב של יהודי בדור שלנו מי עדיין לא נכנס לתנורים. אם יש את הסמל הקטן הזה, אז כולי האי ואולי ואנחנו מדברים בלי פרסומות ובלי קווי נייעס וכו' הדברים האלו חודרים אלינו לתוך ביהכנ"ס ולתוך ביהמ"ד ולתוך כל מיני מקומות. הטלאי הצהוב שלנו זה הסמל הקטן הזה. מי היה מאמין על אברכים ומדובר כאן בלמחמה טכנולגית אלקטרונית, שמד אלקטרוני, וכלל ישראל עדיין לא ?? שזה הדבר הזה עדיין לא ברור לו איך מתמודדים עם זה, אני לא מדבר על החלק הציבורי והעסקני אלא אני מדבר על החלק ההלכתי, התורני, כשמדברים לפעמים עם רבנים ובאמת תלכו תראו שהרבנים לא מבינים בזה, אחד אומר לי בשחיטה בתרנגולים צריך ללמוד איך לשחוט, עושים שימוש אצל רב, ורב לאינטרנט צריך לעשות שימוש באינטרנט, אמרתי לו אחרי אינטרנט הוא כבר לא רב.  אז מה עושים? הרשעים בבוץ הבינונים מחכים לצדיקים והצדיקים לא מבינים בכלל על מה מדברים, הרב, אשתי גרפיקאית היא צריכה אפליקציות על USB דרך הדיסק און-קי זה טוב או לא טוב. זה שפה אחרת, זה הגדרות חדשות,זה מסכת חולין חדשה. אנחנו לא יודעים איך להתמודד עם המגדל בבל הזה. לפני 3500 שנה היה מבול והציבור התחיל להתחזק, אז עברה בדיחה ברשת פעם ב1656 שנה הרקיע מתמוטט, מצאו נוסחה, ונמרוד התחיל להפיץ את הבדיחה הזו, הקב"ה לא עבר לסדר היום, הן כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים … הבה נבנה מגדל וראשו בשמים… יש להם תכנית. הבה נרדה ונבלה שפתם. ערבב את שפתם. כי הבדיחה זה שפה אחת. רבותי, היום, היום ה? ואשתו, הטבח ואשתו, והשודד ואשתו, כולם מדברים באותה שפה: שטרודל נקודה CO נקודה IL. זה אותו מכשיר, בית הועד יהיה לזנות באותו ועד-נט יש משגיחים שאפשר בלחיצה אחת לראות את הועד שלהם ואותו בלחיצת כפתור אחת, מגדל בבל כולל בתוכו את כל הרשע של כל העולם כולו, השבוע הייתי בבית כנסת, בישיבה, יש שם עלון שבועי, ישיבה למתחזקים, הם עובדים חצי יום, יש להם רב, אחד הרבנים אברך בישיבה. יש פה תמונה. האברך הזה נראה כמו רוב הציבור, עם זקן, ועם כיפה ואלו מילותיו: אף פעם לא ראיתי בן אדם נשרף, כלומר עד יום שלישי השבוע. זה קשה מזעזע וממש לא מומלץ לצפיה. עריפת ראשים זה כלום לעומת הזוועה והאכזריות שנדרשת כדי לשרוף אדם חי. מצד שני אולי כדאי להבין איזה חיות אדם מסתובבות באזורנו ואיך להתגונן מפניהם. אברך, שאמור להיות רב בישיבה, הוא מספר שראה איך שורפים בן אדם. השם ירחם, זה מה שמגיע לאברכים היום, אני לא יודע איזה סוג סינון יש לו, איפה הוא אוחז היום אבל גם מי שיש לו סינון מגיע הכל באימייל,יש אברכים צדיקים שיש להם רק כתובת דוא"ל וזהו. איזה חומר מגיע אלינו, מה זה עושה לבן אדם. בא נוציא את כל האידישקייט עכשיו, בא נדבר על אנושות, כמה אנשים בעולם ראו את הסירטונים של דאעש, מה זה עושה להם, איזה קלקול במחשבה, איזה קלקול באנושיות, איך הוא מחר יתייחס לבן שלו כאשר אדם רואה זוועות כאלו ועוד זוועה ועוד זוועה והכל בלחיצת כפתור אחת, זה החומר שמגיע שמגיע לאברך והאברך הזה מחר לומד איתך בכולל ומתפללים איתך בביהכנ"ס. וזה עוד בלי אינטרנט זה רק אימייל זה הצדיקים. אני לא מדבר על אינטרנט בבית, באימייל איזה חומר מגיע איזה ניבול ואפיקורסות ולא נדבר על חלק הויזואלי, על כיתובים, על חומרים של נגד כבוד התורה ות"ח, מכל הכיוונים, ומכל הצדדים.

באחת החסידויות הגיע תלמיד לרב בערב ר"ה וניפץ את המחשב ואמר רב'ה אני לא רוצה קשר עם הכלי הזה והוא הסביר עם איזה חומרים מגיעים לאברכים היום, כיתובים של – אם הרב הזה היה לוקח כדורים איך הוא היה נראה, ועם הרב הזה איך הוא הסתדר עם אשתו ואיך לא, אנחנו מדברים על גדולי עולם, קדש קדשים, עם הבריסקער רב והחזו"א היה לך דיבורים? הכל שפיט כולל אלוקים. והכל בעיצוב גרפיקאי סטייליסטי, הכל מגיע מאורגן ומסודר, לא איזה פשקוויל שתלוי בין מנחה למעריב אלא חומר מאורגן מגדל בבל אחד גדול איך אנחנו מתמודדים עם זה? אנחנו צרכים קודם כל להבין וואס ווילער מה הקב"ה רוצה, מה המהלך, הרי החורים יותר גדולים מהאוניה שלנו, אנחנו מנסים לסתום חור אחד ויש עוד חורים אחרים,פעם היה קווי נייעס אז היום מתקשרים אליך לטלפון ומתחננים אליך תשמע אותנו. כי מנסה ה' אלוקיכם אתכם לדעת הישכם אוהבים את ה' אלוקיכם בכל לבבכם ובכל נפשכם. אהבת ה'. לא מספיק תורת ה'. לא מספיק יראת ה'. בדור שיש כ"כ הרבה אהבות, צריכים להחדיר בנו ובילדים שלנו אהבת ה', הקב"ה הוא אור, הקב"ה הוא טוב אין עוד מלבדו. עם האין עוד מלבדו הצליחו לעבור את השואה הקודמת, ועם האין עוד מלבדו צריך לעבור את השואה של הגדול המחטיאו יותר מן ההורגו. השואה הקודמת היתה שואה של צדיק ורע לו, ועכשיו אנחנו בשואה של רשע וטוב לו. שואה. אבל כך זה נראה, זה נראה בראש, אבל גם כאן זה עובד ועם זה אנחנו צריכים להתמודד, וצריכים להבין שהכל כתוב, כבר הקב"ה כתב מראש שככה יראה, דור של התיוונות  כמו שקראנו בהפטרה, עד מתי ה'? ואמר עד אשר אם שאו ערים מאין יושב… וריחק ה' את האדם ורבה העזובה. הפסוק אומר שהקב"ה אומר אני ארחיק אתכם. וריחק ה' את האדם. אתה אברך אתה רוצה להתקרב אלי, אני אשלח שלוחים שידחפו אותך החוצה ורבה העזובה בקרב הארץ. אומר הגאון, המקום הכי קדוש שם יהיה חרב.

אני זוכר כשהייתי בן 13 הרבנית מסאטמר הגיעה ?? אני עולה להסעה הביתה, והנהג אומר תדעו לכם ברמת תמיר הרבנית מסאטמר הגיעה, היא מחלקת 100 דולר לכל מי שבא ודאי הלכתי היו שם כאלו דחיפות. דחפו אותי דחפתי עוד פעם, ושוב – 100 דולר. דחפו אבל דחפתי חזרה ונכנסתי וקיבלתי. באתי הביתה אבא שלי קרע את זה ואמר אם אתה צריך כסף תבקש ממני. אבל למעשה, הקב"ה אומר לנו אני אדחוף אחורה התבוננו והצטרפו רבים לראות את המהלך הקב"ה מברר ומברר ומברר ועוד בה עשיריה, ישאר עשירית. ושבה והיתה לבער. יהיה עוד בירור מי שישאר הוא זרע קודש. הוא זה שישאר. אחד נכנס למרן הרב שטינמן שליט"א ושאל מה יהיה מי ישאר? וענה לו: אברכים שיושבים ולומדים, בעניות ובדחקות. הם ישארו. גם מי שאשתו מרויחה 15000 ₪ לחודש, וקשה להגיד לה לעזוב את העבודה, והיא עומדת בנסיון של פרנסה, לא יודע אם הם ישארו. לא יודע מה יקרה, אבל אלו שבאמת חפצים ואוהבים את הקב"ה הם אלו שישארו. רבותי, היה הרבה כינוסים, היה הרבה אסיפות, היה 70000 איש בליקווד. והגדולים זורקים את חזרה אלינו זורקים את זה חזרה לבן אדם הפרטי. במגדל בבל לא היה ציבור היה רק אברהם אבינו אחד היום יש לנו צבא ואנחנו באמת צריכים צבא שלם נגד זה, צבא מאורגן ומסודר. אבל זה צריך להיות שכונתי, מקומי. אי אפשר להשתלט על כל כלל ישראל, ב"ה יוסף ה' עליכם ככם אלף פעמים, אבל זה צריך להיות שכונתי, ממש כמו מטה בחירות. מי הוא חרדי? לא לפי מה שהוא בוחר יש שבוחרים כך ויש כך ויש שלא בוחרים. אבל מיהו חרדי? מי שיש לו טלויזיה בכיס הוא חרדי? אז דבר ראשון שיהיה חרדי אחר כך נמשיך הלאה.  אז צריך להיות מטה בכל שכונה, של אנשים שאכפת להם. לתלות מודעות, להכין כינוסים, לגברים לנשים לראות מה עושים עם הבחורים זה מלחמת עולם, מלחמת קיום על הילדים שלנו על ההורים שלנו, שמעתי על אשה בת 83 אלמנה, בעלה לא בבית, הילדים קנו לה מחשב נגעה, שיחקה, נכנסה, עברה שנה שנתיים הגברת לא שמרת שבת. הורידה את הכיסוי ראש. היצה"ר לא מתיאש גם מאישה בת 83. כבר עם רגל בקבר.

למעשה, לפני חצי שנה, קצת יותר, בבית שמש קם איזה רעיון שיכול להיות פתרון למקום שאנחנו עומדים. לנקודה הזו של להקים 'אגודת חברים'. לנקודה הזו של הציבור הטוב, שרוצים להיות טובים הם מתאגדים יחד. הם אומרים "חבר אני לכל אשר יראוך", אנחנו תחת הרב, הרב מעלינו,  אנחנו שומעים בקול גדולי ישראל, אנחנו שומעים בקול הרב. ושוב, שרי אלפים שרי מאות חמישים ושרי עשרות, אבל בלי משה רבינו לא יכולים להתקדם בכלל. מי שחולק על משה רבינו כחולק על השכינה. וכל אחד נהרא נהרא ופשטיה.

אבל יש פה נקודה של בבית שמש הוקמה מערכת שכל אברך חותם ומתחייב שאין לו שימוש בכלי הטכנולוגיה. אין לו אינטרנט. ואם מישהו צריך לצרכי פרנסה- רב. מיהו הרב שהוא תחתיו והרב יודע במה הוא משתמש, בשביל מה הוא משתמש, מי המשתמש, זה בבית זה במשרד, איפה זה נמצא, מה קורה. יהודי חייב רב. מראות חייב רב, אין יהודי שאין לו רב למראות, בכל מקום יש טכנאים שבקשר עם הרב, כשיש שאלה הרב יודע עם מי לדבר. הרב יודע להנחות מה המינימום הנצרך, איזה סינון הרצוי ביותר.

אני רוצה שהילד שלי יישב וישחק בבית שיש מכשיר כזה? אם אני שולח אותו לבית שמוכרים פלאפל, אני יודע, זה בית של פלאפל. אבל אם אני שולח אותו לבית של עורך תורני, שהאבא יושב וכותב חבורות, אז גם שם צריך הרבה עירנות והרבה שימת לב כי אני מדבר על הצדיקים שלא יודעים מימינם ומשמאלם, אז הילד פתאום מביא איזה נגן הביתה, רק נגן, והאבא לא יודע בכלל לבדוק אם יש רדיו או אין רדיו והילד לא נרדם בלילה, אז הוא קצת שומע, האבא מרוב צדקות לא יודע. האבא מחזיק את האייפון ביד ולא יודע אז הוא שואל את הבן מה זה אז הוא אומר תרגומון ומחזיר לו את זה חזרה. הכל מגיע מתמימות.

(מפי הרב לדרמן שליט"א - מוצש"ק פרשת יתרו תשע"ה - ביהכנ"ס "חניכי הישיבות" נווה יעקב מרכז)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>